Wednesday, November 16, 2011

Dapur & Wanita!

Zaman skrg, susah sgt wanita-wanita n anak-anak bujang nak gunakan dapur sebaik-baiknya...
sebabnya zaman sekarang, kebanyakan wanita adalah wanita bekerjaya so dorg x de masa sgt nk luangkan masa ke dapur akibat kekangan kerja yg melambak... balik umah da penat kan?

tp bg pndapat aku la kan, tanggungjawab n lumrah seorg wanita, mmg kena masak kat umah.. sebabnya, masakan air tangan isteri or ibu boleh mengeratkan silaturrahim n tmbh kasih syg antara family tu sndiri... koman-koman pun klu org pmpuan nie x blh masak, mmg terpkse beli je kan, at least klu blh makan la sama2.. nie pun satu lagi alternatif lain untuk mengeratkan hubungan kasih syg antara keluarga.... x pun, skali skala org lelaki memasak ape slhnye.. time ari bekerja isteri masak, suami tlg... ari minggu, suami masak, isteri tlg...

lagi satu, peranan suami @ org lelaki, bantulah ibu @ isteri di dapur, msti si ibu @ isteri rasa sgt2 happy org yg die syg ade skali wktu die masak... waktu makan pun sama...

kalau aku la kan, aku suka msak sorg-sorg.. tapi aku nak sgt tgk, org yg aku syg makan dgn seleranya masakan aku tu.. yela, kena fikir jugak, memasak nie penat, kalau kite x makn, kecik ati org tu...

so, kepada wanita, rajin-rajinkanlah diri anda untuk memasak.. untuk lelaki pulak, rajin-rajinkanlah membantu di wanita.. semestinya, keberadaan anda di sisi org tersayang, menambah erat hubungan n kasih syg... kalau ada dapur dkt rumah jadi tmpt perhiasan buat ape kan...

lagi satu, kepada org bujang, belajarlah memasak!! x kira lelaki @ wanita.. dua2 kena ade peranan yg sama.. termasuk lah aku... huahuahua!!!

~~~Tips kebersihan n masa : kalau korg nk cepat, sediakan bhn2 untuk masak awal2 then wktu tgh memasak sambil-sambil tgu ikan siap goreng or tgu sup tgah mendidih, kemas n basuh trus alatan yg korang guna sblm masak td... msti lebih cepat siap keje... xperimen nie mmg aku guna selalu n berkesan.. selamat mencuba!!

-Dhuha Discussion 16/11/2011 @ 8.53am

thanks... sayang laju-laju.... mmmmuuuuaaahhh!!!

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih sahabat sebab sudi komen
xoxo