Thursday, October 27, 2011

Secondary!

 Salam Sahabat!

Lepas aku mendapat keputusan peperiksaan  UPSR, aku blm tau lagi aku nk pegi skola kat mana.. tapi aku ikt kawan-kawan aku la... dorg skola dkt dgn kampung... maaf aku x igt nm skola 2... Lepas sebulan aku skola kat situ, aku dpt surat yg aku dipelawa msuk ke skola Rancangan Khas Sek. Men. Keb. Panglima Bukit Gantang, Parit Buntar, Perak. disebabkan parit buntar dgn semanggol agak jauh, aku terpaksa duduk asrama.. kat situ asrama kecik je.. just untuk pelajar2 Rancangan Khas(bdk2 pandai.. hehe...)

aku x tau duk asrama 2 mcm mana, do aku x tau ape yg ptt aku pkai n tidak... so, kebanyakan bju yg aku bwk x blh dipakai di asrama.. ade kak yg baik, bg aku pnjm bju die then lama kelamaan trus jd milik aku pun.. huahuahua!!!! mmg x malu aku nie...

 kawan-kawan yg aku kasihi..

mcm yg aku ckp sblm nie, aku seorg yg pndiam, dan ternyata, setahun aku kat skola tu, aku x de kwn lgsung.. tp bukan sbb aku pndiam.. tapi sbb aku malas mandi.. huahuahua!!! sape nk kwn ngn org yg malas mandi weh! busuk tuuu... bukan ape, aku x biasa dgn persekitaran yg baru.. aku amik masa setahun nk membiasakan dgn semua tu.. bila da akhir tahun, aku tau aku perlu berubah, then aku start kerap mandi, then kwn2 aku kwn blk ngn aku... best x? hehe... masuk tahun kedua skola kat SMKPBG, aku da start ada kwn... ade yg nk kwn ngn aku, ade yg x.. besa la org kata 'puak' kan? bg aku, aku x ske pilih kawan.. aku kwn ngn semua org.. asalkan.. asalkan org tu x buat psal ngn aku... wktu aku Form 2 nie, byk bnd yg jd, 1st aku ramai kwn.. 2nd aku start bergaduh ngn bdk laki.. 3rd aku agak nakal ske ponteng klas..... 4th aku masuk Kadet Bersatu Malaysia.. 5th aku jd koordinator untuk Coral Speaking asrama...
mmg kenangan yg x dpt aku lupa.. wlupun hubungan aku dgn bdk laki agak x ngam, tp ade aku kisah..

masuk form 3 aku da x igt sgt da.. sbb x byk yg berlaku wktu form 3... keadaan kat skola aku x igt sgt.. tp klu keadaan kat rumah, kerap kali aku blk kpg, arwah tok msti x de kat rumah.. die slalu pergi KL.. sbb nk operate mata die... aku slalu blk umah mak la kat Teluk Medan.. habiskan masa dkt umah mak, aku x berapa suka.. sbb abah kerap kali mrh aku.. buat tu.. buat nie... klu aku x buat, lmbt buat, mula die menengking... waktu nie, aku rasa, kehidupan dkt asrama lg best.. sbb xde sape nk mrh aku... semua kwn2 aku klu dpt blk kpg mmg dorg suka.. tp aku x suka.. aku menyampah.. tmbh2 klu kena blik umah mak.. hmmm... bukan sbb mak tp sbb abah.. aku x tau nape die mcm 2.. sbb aku x phm lg ngn perangai die... tp skrg da ok...!! :)...
aku amik periksa PMR, tp aku kan nakal, x blaja sgt so, keputusan periksa aku, 1A 6B 1C 1D... ok la tu kan???

masuk Form 4, byk bnd yg sedih jd kat aku... tahun nie la arwah tok tok pergi meninggalkan semua yg ada kat dunia.. ternyata Allah lebih sygkan arwah tok.. semoga arwah to ditempatkan dikalangan org2 yg beriman... Amiinn... satu lagi kejadian, lepas arwah tok pegi, aku plak mengalami kemalangan kat kampung.. aku kononnya nk blaja bwk motor... last2 motor yg bwk aku masuk parit.. mmg x dpt lupa ar... aku igtkan jatuh x de pape.. rupanya, tgn aku terkehel.. tulang siku aku dislocation.. gila.. tulang lengan berat tuu... kalau korg nk rasa berat ke x tulang korang, try la dislocationkan.. huahuahua!!! Nauzubillaah... mintak dijauhkan... aku jatuh motor pukul 6.30pm.. msuk hospital kul 10pm.. masuk wad kul 1am.. tulang aku msuk blk keadaan asal kul 1.30am... smpai skrg, tgn aku x berapa ok sgt... x blh agkt berat n x blh silap ckit.. msti sakit...

len kali smbung balik ye......
xoxo aleya

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih sahabat sebab sudi komen
xoxo