Friday, October 28, 2011

SMKPBG to SABAR

 Salam Sahabat...

pada tahun 2004 lepas aku kemalangan, aku terpaksa berpindah sekolah... sebab, mak x mampu nk bayar yuran makan aku dkat asrama.. mak cakap "mak segan la nk mntk duit kat tokwan hang tu" (dlm nada sebak) sbb sebelum nie tokwan yg byrkan semua yuran2 aku.. lepas arwah tok x de, aku terbiar mcm tu je... sbbnye tokwan nk kawin lain... die kan da tua, then x de sape nk jga die, die cari someone yg blh jg die wktu die skit nti n jd peneman die setiap hari... sebelum aku pindah skola, kena la mntk kebenaran kan? so, mak abah apply n aku pun ckp gak kat makcik kerani asrama mntk tlg die bgtau Pengetua Zaini.. Mulanya, pengetua x bg aku tukar skola.. yela, aku kan antara pelajar yg jd harapan (eeeceecehh)... makcik kerani bgtau aku, Pengetua Zaini nk tlg byrkan yuran makan aku tiap2 bulan smpai aku hbis blaja... aku bgtau mak ngn abh pasal 2, then dorg dtg skola n g jmp ngn pengetua sndiri, aku pun bgtau gak kat mak abh, aku da putus harap, aku x nk nti klu Pengetua byrkan yuran aku, aku lak x bg performance yg baik, malu aku n pengetua nnti.. so aku mntk dorg bgtau pengetua mcm 2.. pengetua yg baik hati tu lepaskan aku, dan aku pun berpindah skolaa.........


akhir tahun 2004 bermula aku di skola baru x best sgt la... aku kan budak baru... x de kwn sgt... aku btul2 rindu kat kawan2 aku dkat SPBG.. mana x nye, hampir 4 tahun aku ngn dorg... tmbh2 kwn2 dri asrama.. hmmm..... bila dekat skola baru nie, aku da tau da perangai dorg mcm mn... x sporting sgt.. yg pmpuan klu sembang, asyik smbng sal pkwe dorg, handpon canggih.. blablabla... semak kepala otak... hampir setahun aku duk sana, aku try berkawan ngn dak2 pmpuan... ok la jgk... tp hampir je dgn SPM, aku da mula jarakkan diri dgn dorg.. aku pun x tau nape, aku sorg2 je... aku x dpt blaja dgn btul pun kat skola tu... aku x buat homework, kebanyakan homework aku tiru... cikgu pnh buang buku aku dr tingkat 2... sbb aku x blaja n x buat homework, kat umah aku x blh blaja lgsung... abah asyik suh aku buat keje kat umah, kemas umah, basuh baju, kemas tu kemas nie.. aku tido siang pun die mrh... aku x tau nk mengadu kat sape.. rasa mcm abah tu bnci sgt kat aku..... nsb baik ada mak... mak dpt ckp ngn abh jelah jgn kasar sgt ngn aku... sampai skrg, wlupun hbgn aku ngn abh da ok, tp setiap kali aku cerita kat org lain, aku tetap rasa sedih.. even skrg aku tulis blog nie pun... mcm nk gugur air mata....

~~~~~nanti sambung lagi..........

xoxo aleya

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih sahabat sebab sudi komen
xoxo