Wednesday, October 26, 2011

Sekolah rendah...


Sambungan dari cerite ari tu, sememangnya lepas mak n abh Md Noor aku kawin, aku kena pgil org yg mak aku kahwini tu sbg abah sbb nk ajar adik supaya pgil abah jugak.. mula-mula aku mmg x phm.. tapi lama kelamaan br aku tau kenapa.... wktu umo aku dlm 4-5 tahun, aku pnh nangis coz nk ikut mak blk rumah die.. aku ckp, "kerul blh ikut, org pun nk ikut jgk" (smbil nangis).... mak hulurkan aku Syiling seringgit... aku x nk then aku baling duit tu.. aku ttp berdegil nk ikut.. tapi aku x dihiraukan... mak ade cerita, dulu mak x nk bwk aku sbb Abah tu bujang wktu die kawin ngn mak... abah suka budak-budak tapi wktu tu aku da bsar... lgpun aku nie wktu kecik agak keras kepala... abah x berapa berkenan... mak just amik adik aku yg no 3 sbb wktu tu die kecik ag...

kiteorg 4 beradik tinggal berasingan.. aku tgl ngn arwah tok n tokwan... abg aku n adik pmpuan yg no 4 tgl ngn opah aku(mak abah Sawal) adik aku no 3 duk ngn mak n abah... bermulalah persekolahan aku pada tahun 1995 (darjah 1).... aku dkt skola seorg yg sgt pndiam.. sbb dkt rumah tok n tokwan just ada aku, tok, tokwan n pakmi(bapa saudara)... zaman persekolahan aku sgt biasa... seingat aku, aku bkn mcm bdk2 lain.. sbb kehidupan aku bkn dgn mak abah sndiri... bila balik dr skola, keje aku tgk TV... smpai aku umo 12 tahun, habit aku tgk tv tu, aku x dpt elak lgsung... aku jrg bermain sgt... nk isi kekosongan masa, aku habiskan dgn tgk tv je.. dr pukul 1pm smpai 12am setiap hari... dulu aku sangat2 kurus.. sampai arwah tok cerita dkt mak sedara aku yg lain, die risau tgk aku x mkn...

habis bab aku kat rumah, kat skola plak disebabkan aku pndiam, aku x ramai sgt kwn... bdk lelaki x suka sgt kat aku.. tp ade gak la yg x berape hensem duk ngorat aku... aku kat skola bukan pelajar yg pandai sgt pun.. bile lepas exam, aku slalu dpt nombor 5 ke ats & 10 kebawah je.. TOP 10 kot... tapi wktu aku darjah 2, aku dpt guru kelas baru, cikgu tu grg betul.. aku da x igt nm die.. aku kan top 10 student, so lepas exam tahun 1996 aku dpt no 12, die cubit perut aku then pulas ke atas... terjingkit2 kau.. haaaa.... lepas tu aku trus maintain je...

sebelum aku amik exam UPSR tahun 2000, cikgu2 kat skola x tumpu sgt pun kat aku.. coz aku bkn best student... ade sorg student nama NURUL HUDA ABDULLAH die la best student... aku nie bkn jenis baca buku or nk study blk ape yg aku blaja kat skola.. UPSR bg aku exam biasa2 je.. x amik kisah sgt la kan... waktu result UPSR nk diumukan pun, aku buat biasa je.. aku tau nanti aku bkn dpt ok pun... tp sebaliknya yg jadi bila arwah cikgu HAFIZAH dtg peluk aku... aku dpt 4A 1B.. hny 2 org je yg dpt 4A.. aku & Nurul Huda... bg aku x de ape pun tu... korang tau kenapa aku x kisah sgt sal pelajaran aku ? sbb hidup aku kosong... aku boring... tp time nie aku slalu sgt pk, kalau tok dah x de, ape jd kat aku nanti... aku slalu nangis tiap2 malam... meratap sorg2.. aku takut... sbb aku jarang didedahkan dgn dunia luar... bg aku, dunia aku, tok ngn tokwan je...

waktu zaman sekolah rendah mmg best sbb kita x pyh pk ape-ape... tapi aku da mula pk, mcm mana aku nanti bila da besar.. ape jd kat aku...
~~~bersambung......
xoxo aleya

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih sahabat sebab sudi komen
xoxo